Kawan-kawan. kita dah dpt dah coursework utk PJ..Sila baca ye...t aku print out n suruh ajk fotostat satu kelas..:)
BAHAGIAN PENDIDIKAN GURU
KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
JADUAL PENENTUAN TUGASAN – PROJEK PISMP SEMESTER 1 TAHUN 3
INSTITUT : IPG, KAMPUS PULAU PINANG .
JABATAN : JABATAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN
MATA PELAJARAN : PJM 3112 PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN PENDIDIKAN JASMANI & SUKAN
TAJUK : PENULISAN ILMIAH DAN PEMBENTANGAN SERTA AKTIVITI AMALI MENGENAI TOPIK-TOPIK YANG TERDAPAT DALAM PJM 3112.
TARIKH MULA | 18 JANUARI 2011 | TARIKH HANTAR | 24 APRIL 2011 |
OBJEKTIF PROJEK:
Diharap pelajar dapat:
- Mengenalpasti dan memperoleh maklumat daripada pelbagai sumber untuk penulisan ilmiah dan pembentangan topik-topik Pengurusan dan Pentadbiran Pendidikan Jasmani dan Sukan
- Mengintegrasikan pengetahuan yang dipelajari dengan kemahiran TKM,dan cara berkomunikasi secara berkesan.
- Melaksanakan pengurusan dan pentadbiran pendidikan jasmani dan sukan dengan berkesan
- Dapat melaksanakan tugasan secara koperatif dan kolaboratif.
INSTITUT PENDIDIKAN GURU
KAMPUS PULAU PINANG
JADUAL PENENTUAN TUGASAN - KERJA KURSUS PENDEK
JABATAN : JABATAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN
MATA PELAJARAN : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN PJ DAN SUKAN
SEMESTER / TAHUN : 1/ 3
KUMPULAN : PISMP
SPESIFIKASI TAKSIRAN TAJUK | TUGASAN | WAJARAN | CATATAN |
| Melaksanakan lawatan berdasarkan perkara berikut: - Kertas Kerja - Pengurusan Lawatan - Pelaksanaan Lawatan - Laporan | 20% | |
| Melaksanakan satu pertandingan berdasarkan perkara berikut - Kertas Kerja - Pengurusan Pertandingan Permainan - Laporan. | 30% | |
3. Penulisan refleksi | Menulis refleksi mengenai pengajaran mikro yang telah dijalankan. Tugasan ini dilakukan secara individu. | 20% | |
INSTITUT PERGURUAN PERSEKUTUAN PULAU PINANG
PERATURAN MEMBERI MARKAH TUGASAN KERJA KURSUS PENDEK
JABATAN : JABATAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN
MATA PELAJARAN : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN PJ DAN SUKAN
SEMESTER / TAHUN : 1/ 3
KUMPULAN : MTED 1, MTED 2, MTED3
PERKARA | LEMAH (0-1) | SEDERHANA (2-3) | BAIK (4-5) |
- Kertas Kerja | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang kurang jelas dan tidak lengkap mengenai lawatan yang hendak dijalankan | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang jelas dan relevan tetapi kurang lengkap mengenai lawatan yang hendak dijalankan | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang jelas, lengkap dan relevan mengenai lawatan yang hendak dijalankan |
- Pengurusan Lawatan | Mesyuarat dan perbincangan yang dijalankan tidak sistematik dan kurang produktif | Mesyuarat dan perbincangan dijalankan agak memuaskan. | Menjalankan mesyuarat dan perbincangan yang sistematik dan produktif |
- Pelaksanaan Lawatan | Pelaksanaan lawatan menghadapi banyak masalah dan kerumitan dan cara penyelesaian masalah kurang memuaskan | Pelaksanaan lawatan ke tempat yang ditujukan berjalan dengan beberapa masalah dan kerumitan. Masalah dan kerumitan dapat ditangani secara memuaskan | Pelaksanaan lawatan ke tempat yang ditujukan berjalan dengan lancar dan segala kerumitan dapat ditangani dengan secara profesional |
- Laporan | Laporan ditulis secara kurang sistematik dan agak memuaskan | Laporan mengenai lawatan ditulis dengan memuaskan | Laporan mengenai lawatan ditulis dengan jelas secara ilmiah |
PERKARA | LEMAH (1-3) | SEDERHANA (4-6) | BAIK (7-10) |
- Kertas Kerja | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang kurang jelas dan tidak lengkap mengenai pertandingan permainan tradisional yang hendak dijalankan | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang jelas dan relevan tetapi kurang lengkap mengenai pertandingan permainan tradisional yang hendak dijalankan | Kertas kerja yang mengandungi maklumat yang jelas, lengkap dan relevan mengenai pertandingan permainan tradisional yang hendak dijalankan |
- Pengurusan Pertandingan | Pertandingan berjalan dengan kurang lancar dan kurang memuaskan. Arahan kurang jelas. | Pertandingan diurus dengan baik. Arahan kurang jelas dan pertandingan berjalan dengan memuaskan. | Pertandingan diurus dengan sistematik dan amat memuaskan. Arahan jelas dan pertandingan berjalan dengan lancar |
PERKARA | LEMAH (1-3) | SEDERHANA (4-6) | BAIK (7-10) |
- Laporan | Laporan ditulis secara kurang sistematik dan agak memuaskan | Laporan mengenai pertandingan ditulis dengan memuaskan | Laporan mengenai pertandingan ditulis dengan jelas secara ilmiah |
| LEMAH (1-3) | SEDERHANA (4-6) | BAIK (7-10) |
·
| · Menyenaraikan kekuatan yang terdapat dalam pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan agak tepat · Menyenaraikan kelemahan yang terdapat dalam pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan agak tepat. · Mencadangkan perubahan yang agak berkesan pada pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan · Menunjukkan gaya penulisan yang agak baik | · Menyenaraikan kekuatan yang terdapat pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dalam dengan tepat · Menyenaraikan kelemahan yang terdapat dalam pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan tepat. · Mencadangkan perubahan yang berkesan kepada pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan · Menunjukkan gaya penulisan yang baik | · Menyenaraikan kekuatan yang terdapat dalam pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan amat tepat · Menyenaraikan kelemahan yang terdapat dalam pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan amat tepat. · Mencadangkan perubahan yang sangat berkesan kepada pengurusan dan pentadbiran aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan · Menunjukkan gaya penulisan yang amat baik |
Disediakan oleh : Amy Wong Disahkan oleh : Shamsudin Abdul Rahman
Tarikh : 3/1/2011 Ketua Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Cop:
Tarikh: 4/1/11
No comments:
Post a Comment